onsdag 10. april 2013

Billig å ha sykkel som framkomstmiddel

Jeg sykler bare når jeg skal på jobb, eller jeg skal kjøpe noe på Spar Kjøp eller Jula (Raglamyr). Jeg synes det er gøy å sykle, men det kan være vanskelig å sykle hvis det regner mye eller snør ute. Ellers synes jeg at det er veldig gøy å sykle.

Det er billig å ha sykkel som framkomstmiddel, selv om jeg må kjøpe en lås hvert år og spraye kjettingen med rust-spray annenhver uke. Rust-sprayen kjøper jeg på Jula, men låsen kjøper jeg på Spinn Sykkelshop. Jeg kan ikke huske nøyaktig hva dette koster, men det er ikke ofte jeg trenger å kjøpe rust-spray og lås.

Dette er et bilde av sykkelen min

Jeg hører ikke på musikk når jeg sykler, fordi det blåser ofte i øreproppene når man sykler, men jeg hører mye på musikk når jeg er hjemme og velger derfor å ikke høre på musikk når jeg sykler. Bruker alltid sykkelhjelm når jeg sykler, selv om jeg aldri krasjer med sykkelen.

Hver fredag sykler jeg til Nordre Misjonskirke for å være med på UNG. Dette er på Bleikemyr og sykkelturen tar meg 30 minutter å sykle. Har ikke sett frost ute de siste ukene jeg har syklet hjem etter å vært med UNG på fredag kveldene.

Mange har spurt meg om jeg skal ta sertifikat for bil, men det har jeg ingen planer om og jeg vil ikke ha bil. Jeg synes det er veldig gøy å sykle og sykler uansett hvordan været er.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar