mandag 8. april 2013

Beredskapsforum - Vi deler nyheter fra nødetatene

Før hadde Cobra Radioklubb ei Facebook-side som het "Cobra scanner", men etterhvert som den ble oppdatert mye, ble den også rotete og det var helt klart nødvendig å bruke annet enn Facebook til å skrive om hva som ble sagt på politiradioen. Et forum ble løsningen og nå bruker Cobra Radioklubb et forum til melde om branner, trafikk-meldinger og andre politinyheter.

Vi kan ikke skrive adresser eller personlige opplysninger som kommer fram, men stedsnavn (eksempel: Haugesund) kan vi skrive. Det er viktig at alle som skriver i forumet følger reglementet som er laget, som dere finner her.

Sidene for nøderatene i forumet er bare åpen for medlemmer, men det er bare å logge inn i forumet, da kan man lese om hva som har skjedd i det siste.

Det er lovlig å høre på politiradio og det finnes flere politiradioer som sender direkte på internett. Det kaller jeg for politi-nettradio. Jeg bruker politi-nettradio, fordi jeg ikke har VHF radio. Dere kan finne flere politi-nettradioer i beredskaps-forumet, men da må man logge seg inn i forumet.

Jeg skriver i forumet når jeg hører at noe skjer, men det er også mulig å dele artikler fra nettaviser. Når jeg hører at noe skjer, så skriver jeg det ned, men følger reglementet til forumet, som er veldig viktig å ikke glemme. Dette er adressen til forumet http://cobrascanner.freeforums.org

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar