mandag 4. februar 2013

Jeg vil prøve å reise på en telttur alene

Jeg vet ikke hvordan det blir å telte alene, men jeg har lyst til å sove ei natt i telt, sånn at jeg kan prøve noe nytt. Første gangen vil jeg bare overnatte ei natt i telt og det blir trolig en helg, reiser ut på lørdag og kommer hjem på søndag. Så langt har jeg ingen planer om hvilken helg det blir. Jeg skal kjøpe et fotokamera som jeg kan bruke til å ta flotte bilder fra turen.

Dette skal planlegges i god tid og jeg må kjøpe kart og vanntett kartmappe. Jeg har et kompass som jeg kan bruke. Telt, ryggsekk, sovepose og liggeunderlag har jeg. Det er ikke mye utstyr jeg trenger å kjøpe og jeg skal ikke gå på et så veldig høyt fjell den første gangen. Jeg vurderer å telte i Sveio kommune. Jeg tar med meg en radio, sånn at jeg kan høre på musikk i teltet.

Dette skal jeg gjøre på sommeren, men nå er det for kaldt til at jeg vil begynne med telttur. Jeg vil begynne på sommeren, når det er varmt ute og fint vær. Det er kanskje en fordel å reise ut tidlig på morgenen, sånn at jeg har god tid til å finne en teltplass. Men dette skal jeg planlegge i god tid før jeg reiser.

4 kommentarer:

  1. Lykke til med planleggingen til teltur :)
    Blir heilt sikkert kjekt :)

    SvarSlett
  2. Får ta med deg en fiskestang da så har du noe å gjøre der, for det blir litt kjedelig og bare sitte der. Pluss det er ingenting som er bedre enn fisk som er så fersk at den krøller deg på panna, så da er det bare å steike på leir bålet.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg liker ikke å fiske, men kan ta med meg en pakke med brødskiver og pålegg, brus og vann. Ellers blir eneste underholdning mobil og radio. Har ikke forventninger til at det er dekning i fjellet og dekningkartene er teoribaserte.

      Slett
  3. Å dra på teltur alene er en spesiell opplevelse. Et råd er å ikke ta med radio. Et av poenga med å telte alene er å nyte stillheten.
    God tur. :-)

    SvarSlett